duminică, 15 august 2010

NEMURITORUL




"Cu mult mai tare decat voi, 
E Omul care poarta 
Speranta moarta-n ochii goi, 
Credinta-n suflet, moarta. 

Un capat de speranta-aveam, 
Voi l-ati aflat si l-ati ucis. 
Zadarnic! Din eternul Neam, 
Am inviat speranta-vis. 

Credinta-n viata, dram cu dram, 
Mi-ati omorat-o in dureri 
Dar a-nviat-o-al Vietii ram 
Ce nu cunoaste azi, nici ieri. 

Din trupu-mi, carne-ati sfasiat 
Si oasele mi-ati tras pe roti, 
De vraja Vietii, inviat, 
Eu va privesc in ochi pe toti. 

Zdrobit, in pulbere cazut, 
Lovit in sfichiuri de nevoi, 
M-am ridicat cum n-ati crezut : 
Cu mult mai tare decat voi." 



si continui cu Eminescu din ''Mortua est!''



A fi? Nebunie si tristã si goalã;
Urechea te minte si ochiul te'nsealã;
Ce-un secol ne zice ceilalti o deszic.
Decât un vis sarbãd, mai bine nimic.

Vãd vise'ntrupate gonind dupã vise,
Pân' dau în morminte ce-asteaptã deschise,
Si nu stiu gândirea-mi în ce sã o stâng:
Sã râd ca nebunii? Sã-i blestem? Sã-i plâng?

La ce?... Oare totul nu e nebunie?
Au moartea ta, înger, de ce fu sã fie?
Au e sens în lume? Tu chip zâmbitor,
Trãit-ai anume ca astfel sã mori?
De e sens într'astea, e'ntors si ateu,
Pe palida-ti frunte nu-i scris Dumnezeu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu